STARTVERKKOKAUPPARACINGUUTISIAKALUSTOGALLERIAYHTEYS
   
UUTISIA
   
2012: Arctic-ralli osoitti vaativuutensa

KWE-Team ei päässyt helpolla rankassa kaksipäiväisessä Rovaniemen Arctic Lapland Rallissa. Tekniikka joutui kovassa pakkasessa tiukoille. Viime keväänä viimeksi kisannut Karri Marttila aloitti kisan Mitsubishillään varovasti. Ensimmäisenä päivänä pätkillä leijunut sankka lumipöly vaikeutti ajamista eikä Karri ottanut turhia riskejä. Toisen kilpailupäivän ensimmäisen erikoiskokeen jälkeen Karri ja kartanlukija Janne Runtti olivat nelivetoluokan sijalla 21. Seuraavalla Siikakämän erikoiskokeella heidän matkansa kuitenkin keskeytyi voimansiirto-ongelmiin. KWE-Teamin huoltamat Mitsubishi-kuskit Jouko Tiri ja Reijo Muhonen joutuivat kokemaan saman kohtalon.

Jari Kihlman taisteli Subarullaan nelivetoluokassa maaliin saakka ja hätyytteli erikoiskoeajoissa parhaimmillaan hienosti kymmenen nopeimman kärkeä. Jarin vaivana viikonloppuna oli ajoittain reistaileva bensapumppu, joka vei parhaan luottamuksen ajosta ja välillä hidasti menoa. Hän sijoittui lopulta kolmanneksitoista. KWE-Team huoltaa Kihlmanin tiimin Subarua tämän kauden SM-sarjassa.

Historic-luokassa Porschella ajanut Jorma Karhapää luotti myös KWE-Tiimin huoltoon. Hän selvitti rankan reitin mainiosti läpi ja otti luokkavoiton.

KWE-tiimin osalta kisat jatkuvat 18.2. Oulun Pohjola-rallissa. Karri Marttila kokeilee silloin tiimin hienon Ford Cortina historic-luokan auton menohaluja. Rallin SM-sarja jatkuu 24.-25.2. Mikkelissä, jossa KWE-Team huoltaa jälleen Jari Kihlmanin Subarua.
Arctic Rally
2012: KWE-team urakoi Arctic-rallissa

KWE-Teamin ammattitaitoon vaativassa kaksipäiväisessä Rovaniemen Arctic Lapland SM-rallissa luottaa viisi autokuntaa. Mitsubishiä ohjastavan Karri Marttilan lisäksi kokenut oululaiskuljettaja Jouko Tiri ajaa tiimin toista Mitsubishiä. KWE-Teamin huollettavana ovat myös Subarua ohjastavan Jari Kihlmanin, Mitsubishi-kuljettajan Reijo Muhosen sekä Historic-luokassa Porschea ohjastavan Jorma Karhapään kalustoja.

Arctic Lapland Rally starttaa perjantaina 27.1. jolloin ajetaan viisi erikoiskoetta. Lauantaina ohjelmassa on vielä toiset viisi vaativaa pätkää. Arctic Lapland Rallyyn on ilmoittautunut 126 kilpailijaparia. Joukosta löytyy suomalaisten lisäksi kilpailijoita Venäjältä, Virosta, Ukrainasta, Tshekistä, Italiasta ja Itävallasta.

www.arcticrally.fi

Arctic Rally
2011: Turbo-ongelmia Latviassa

KWE-teamin Latvian reissu 14.-15.5. sujui mukavasti aina viimeiselle erikoiskokeelle saakka. Kaksipäiväisessä, 10 erikoiskokeen Talsi-rallissa oli mukana kovatasoinen osallistujajoukko. Lähes 90 osallistujan joukossa oli peräti seitsemän eri maan rallimestareita.

Ensimmäisen päivän päätteeksi, neljän erikoiskokeen jälkeen Karri Marttila ja kartanlukija Ari Haipus olivat yleiskilpailun 35. sijalla. Myös toisena päivänä kisa sujui mukavasti ilman ongelmia kunnes viimeisellä erikoiskokeella ahtoletku pamahti irti. Vauhti hidastui selvästi ja kuljettajapari tipahti 28. sijalta 40:ksi.
2011: Tallinna-rallista hyvä sijoitus

Tallinna-ralli sujui KWE-teamin osalta mukavasti. Tuloksena oli luokkavoitto finr/a8-luokassa ja yleiskilpailun 20. sija. Noin vuoden pituinen ajo- ja nuotitustauko edellisestä kesärallista ja nuottikisasta oli tehnyt tehtävänsä. Kuljettajaparilla Karri Marttilalla ja Ari Haipuksella oli hankaluuksia saada nuottia toimimaan kunnolla. Auto ja huolto pelasivat hienosti.

Aivan ongelmitta ei kisa kuitenkaan sujunut. Tiimille tuli kiireellisiä huoltopuuhia ennen seuraavan viikonlopun Talsi-rallia. Tallinna-rallin viimeiselle erikoiskokeelle täytyi startata kakkos-vaihteella kun ykkösvaihteesta kuului ylimääräisiä ääniä. Puolessa välissä viikkoa vaihteisto on jo vaihdettu ja auto on muutenkin kunnossa. Näin tiimi pääsee viikonloppuna starttaamaan Talsi-ralliin ennakkosuunnitelmien mukaan. Nuotitus alkaa perjantaina ja erikoiskokeet ajetaan lauantaina ja sunnuntaina.
2011: Kesäkausi käyntiin Latviasta ja Virosta

KWE Team avaa kesäkauden tänäkin vuonna eteläisissä naapurimaissa Latviassa ja Virossa.

Tallinna-ralli järjestetään 6.-7.5. Eestin mestaruussarjan osakilpailussa ajetaan 9 erikoiskoetta ja 95 ek-kilometriä. Latvian Talsi-ralli ajetaan puolestaan 14.-15.5. Kymmenen erikoiskokeen ralli kuuluu Latvian mestaruussarjaan. Ohjelmassa on 116 ek-kilometriä. Kisan viimeisellä erikoiskokeella on mittaa peräti 34 kilometriä.

Karri Marttilan kartanlukijaksi Viro-Latvia-"kiertueelle" lähtee viime vuoden tapaan Ari Haipus. Tiimi ajoi samat kisat myös viime keväänä.

Talsi-ralli | Tallinna ralli
Tallinna-ralli ja Talsi-ralli 2011 
2011: Kakkostila Pohjola-rallista

Muutaman vuoden tauon jälkeen Oulunseudun legendaarinen Pohjola-ralli palasi rallikalenteriin, tällä kertaa viiden erikoiskokeen mittaisena. Helmikuun 26. päivänä ajettu kisa oli samalla Suomen juniorimestaruussarjan ja naisten SM-sarjan osakilpailu.

KWE-teamin Karri Marttila ja kartturi Janne Runtti  osallistuivat Pohjola-rallin yleisen luokan kisaan tiimin Mitsubishin ohjaimissa. Lähes vuoden mittaisen ajotauon jälkeen Karri aloitti kisan varovasti. Ilman suurempia riskejä hän teki tasaisen varmaan työtä koko kisan ajan. Kun vielä muutama kilpakumppani sortui virheisiin, ottivat Karri ja Janne hienon kakkostilan yleisen sarjan kisasta. Nopein oli tällä kertaa ralliin SM-sarjassakin ajava Tornion Tapio Vuokila.
Pohjola-ralli 2011 
2011: Talven kisan starttasivat

Oululainen kokenut rallikuljettaja Jouko Tiri osallistui tammi-helmikuun vaihteessa ajettuun rallin SM-sarjan avaukseen Arctic Lapland Ralliin. Alla oli KWE Teamin Mitsubishi Lancer Evo8 kilpa-auto. Tirin ja kartanlukijan Ari Haipuksen kisa sujui mallikkaasti ja pitkästä ajotauosta huolimatta Tiri oli kansallisen Suomi Cup-luokan toinen. KWE Temin huoltoporukka vastasi huollosta ja kaikista muistakin kisaan liittyvistä järjestelyistä. Myöskin KWE Teamin huoltama kuusamolainen Jari Kihlman otti BMW M3:lla voiton Suomi Cup:in F-ryhmässä.

Talven jääratasarjassa Jorma Karhapää ohjastaa KWE Teamin ylläpitämää Subaru Imprezaa. Autoon on viime rallicross-kauden jälkeen tehty täydellinen huolto ja rakennettu uusi moottori kuivasumppu-tekniikalla.
Arctic Lapland Rally 2011 - Jouko Tiri 
2010: Latvian Talsi-rallissa sijalle 22.

KWE Teamin Karri Marttilan kisa Tallinna-rallissa päättyi keskeytykseen viidennen erikoiskokeen jälkeen tekniikkaongelmien seurauksena. Laturin hihnan ohjainrullan rikkoontuminen aiheutti hihnan katkeamisen.

Talsi-rallissa sen sijaan kisa sujui ilman suurempia ongelmia. Karri Marttila ja kartanlukija Ari Haipus sijoittuivat yleiskilpailussa sijalle 22 ja olivat tyytyväisiä reissuun.
Tallinna-ralli 2010 
2010: Latvian Talsi-ralliin ja Tallinna-ralliin

KWE Team kilpailee keväällä 2010 kaksi rallia ulkomailla. Latvian Talsi-ralli ajetaan 15.-16.5. Yhdeksän erikoiskokeen Talsi-ralli kuuluu Latvian mestaruussarjaan. Ohjelmassa on 100 ek-kilometriä ja pisin pätkä on peräti 38,5 kilometriä.

Tallinna-ralli ajetaan puolestaan viikon päästä Talsi-rallista eli 21.-22.5. Eestin mestaruussarjan osakilpailussa ajetaan 10 erikoiskoetta ja 103 ek-kilometriä.

Karri Marttilan kartanlukijaksi Latvia-Viro "kiertueelle" lähtee Ari Haipus. Tiimi ajaa ensimmäistä kertaa Latviassa ja Virossa. Menestymispaineita ole oteta, tavoitteina on maaliinpääsy.
Talsi ralli 
 
2010: Rallicross Div1 -Subaru valmis

KWE Teamin talven aikana rakentama Divisioona 1-luokan rallicross Subaru on valmiina kesän koitoksiin. Yli 500 hevosvoimainen Subaru tehtiin Jorma Karhapäälle rallicrossin SM-sarjaan 2010.

Subarun tekniset tiedot | Kuvagalleria autosta
Subaru Impreza 
 
2010: Hankittu harvinaista Historic-kalustoa

KWE Team hankki lopputalvesta Kuusamosta Arctic Cross Racing tiimiltä harvinaisen Historic-luokan kilpa-auton Ford Lotus Cortinan.
 
 
2010: Talvikaudelta saldona keskeytys
           ja kymmenes tila


KWE-Team osallistui talvikaudella 2010 kahteen ralliin. Tammikuisessa Rallin SM-sarjan avanneessa Arctic Lapland rallissa matka päättyi harmittavasti jo alkumatkasta. Karri Marttila ja kartanlukijan Janne Runtti joutuivat keskeyttämään jo ensimmäisen kilpailupäivän toiselle erikoiskokeelle Mitsubishin tekniikkaongelmien vuoksi.

Samoissa maisemissa kisattiin myös 20.3. Rovaniemen Urheiluautoilijoiden järjestämässä Suopunki-rallissa. Marttila ja Runtti ajoivat tasaisen varmasti ja sijoittuivat lopulta kolmen erikoiskokeen rallissa yleiskilpailun 10. sijalle. Omassa luokassaan he olivat kahdeksansia.
Suopunki-ralli 2010
2010: KWE-Team mukana Arctic Lapland Rallissa
 
KWE-Teamin Karri Marttila osallituu tammikuun viimeisenä viikonloppuna ajettavaan rallin SM-sarjan 2010 avausosakilpailuun. A-ryhmän Mitsubishillä ajavat Marttila ja kartanlukija Janne Runtti kilpailevat A3-luokassa. Tämän vuotisessa Artic Lapland Rallissa ajetaan 12 erikoiskoetta ja 214 EK-kilometriä. 
Arctic Rally 2010 
 
2009: Sijalle 12. Suopunki-rallissa

KWE-Team teki lopputalvesta kilpa-autokauppoja ja tiimin Subaru Impreza löysi uuden kodin kuusamolaiselta Arctic Cross Racingilta. Samasta paikasta tuli tilalle hyvistä palikoista rakennettu A-ryhmän/FIN-R-luokan Mitsubishi Evo 8. Karri Marttila totutteli uuteen kilpa-autoon säätämällä sitä mieleisekseen talven viimeisessä rallikisassa, Rovaniemen Suopunki-rallissa. Karri ja kartanlukija Janne Runtti sijoittuivat yleiskilpailun sijalle 12.
 
2009: Nelostila Oulujärven rallissa

Muhoslainen Karri Marttila oli hyvässä vauhdissa viime lauantaina järjestetyssä Oulujärven rallissa. Nelivetoista tehokasta Subaru Imprezaa ohjastava rallikuljettaja ajoi Kajaanin maisemissa tasaisesti ollen jokaisella kolmella erikoiskokeella neljänneksi nopein. Myös lopputuloksissa Marttila ja kartanlukija Janne Runtti sijoittuivat neljänneksi. Oulujärven rallissa oli tänä vuonna mukana toistasataa kuljettajaa, joista nopein oli Raahen Pekka Keski-Korsu.
 
 
2008: MM-ralli päättyi ulosajoon

Karri Marttilan kilpailu Jyväskylän seudulla ajetussa Suomen MM-rallissa päättyi pettymykseen. Muhoslaisen ohjastama nelivetoinen Subaru Impreza kilpa-auto lipsahti perjantai-iltapäivästä ulos tieltä.

Viidettä kertaa Suomen MM-rallissa kilpaillut Karri Marttila aloitti vaativan urakan rauhallisella taktiikalla. Tiet olivat välillä erittäin huonossa kunnossa. Vaikka menohaluja kuljettajalla riittikin, yritti hän välttää rengasrikkoja ja muita vaurioita. – Olosuhteet olivat hankalat. Toisaalta lujaakin pitäisi mennä, mutta autoakaan ei kannattaisi särkeä. Jo ensimmäisillä pätkillä tiet olivat sen verran heikossa kunnossa, että tultiin melko varovaisesti. Tämähän tietenkin kuuluu Jyväskylän rallin luonteeseen, täytyy olla tarkkana, Marttila valaisi. Perjantaiaamupäivästä hän ajoi kartanlukijansa Ari Haipuksen kanssa tasaisia aikoja ilman suurempia ongelmia. Kokonaistilanteessa hän hamusi paikkaa ison N-ryhmän kahdenkymmenen parhaan joukosta.

Seitsemännellä erikoiskokeella Marttila ja Haipus kokivat kovia. Heidän kilpa-autonsa lähti heittelehtimään huonokuntoisesta tien sisäkurvista ja törmäsi tien toiselle puolelle maavalliin pyörähtäen nurin. Äkkipysähdys oli niin raju, että kilpa-auto vaurioitui ajokelvottomaksi ja kuljettajapari joutui käymään lääkärintarkastuksessa. Asianmukaisten turvavarusteiden ansiosta mitään vakavaa ei kuljettajille sattunut. Kilpakaluston korjaamiseen sen sijaan tarvitaan erittäin paljon työtä.